Siirry sisältöön

Vuokrauskori

Vuokrauskorisi on tyhjä. Voit hakea sinulle sopivia asuntoja tai asuintaloja etusivun haun avulla ja lisätä ne vuokrauskoriisi. Vaihtoehtoisesti voit jättää avoimen asuntohakemuksen.

Ajankohtaista

Koronaviruksen vaikutus asiointiin

18.03.2020

Asiakkaidemme ja henkilökuntamme terveys on meille ehdottoman tärkeää. Näissä poikkeuksellisissa oloissakin pyrimme palvelemaan mahdollisimman hyvin.

Koronaviruksen leviämisen estämiseksi toimimme asuntojen vuokrauksessa toistaiseksi seuraavasti:

Lue lisää

Asiakaspalvelu

Asiakaspalvelumme tavoitat puhelimitse numerosta 020 614 2542 tai sähköpostilla kodit@keva.fi. Olemme siirtyneet etätyöskentelyyn, joten vierailut Keva-talossa eivät toistaiseksi ole mahdollisia. Asiakaspalvelumme voi hetkellisesti ruuhkautua, mutta pyrimme vastaamaan kaikkiin yhteydenottoihin mahdollisimman pian.

Asuntonäytöt 

Asuntoihin ei toistaiseksi tehdä yleisnäyttöjä. Yksityisesittelyt tehdään mahdollisuuksien mukaan tutustumiskäynnillä tyhjään asuntoon tai nykyisiltä asukkailta saatujen kuvien avulla. Mikäli vuokraat asunnon ilman tutustumiskäyntiä, voit perua vuokrauksen vuokrakauden alkaessa, jos asunto ei vastaakaan tarpeitasi.

Yksityisesittelyyn tulevia pyydämme noudattamaan yleisiä viranomaisten määräyksiä. Esittelyihin ei saa osallistua, mikäli on altistunut koronavirukselle tai huomaa itsellään hengitystieinfektioon viittaavia oireita.

Muutot

Kiinnitäthän muuttosi yhteydessä erityistä huomiota kosketuspintojen puhdistamiseen.

Mikäli vuokrasuhteesi on päättymässä ja sinulla on flunssan oireita tai olet karanteenissa, otathan välittömästi meihin yhteyttä kodit@keva.fi sähköpostin kautta.

Asuntotarkastukset tehdään poikkeuksellisesti ilman asukkaiden läsnäoloa.

Vuokranmaksukyvyn heikkeneminen

Mikäli koronaviruspandemian seurauksena vuokranmaksukykysi heikkenee oleellisesti, ole meihin yhteydessä tarvittavan maksuaikataulun sopimiseksi. Lähetä ehdotus maksusuunnitelmaksi perusteluineen osoitteeseen vuokravalvonta@keva.fi.

Jos arvioit vuokranmaksukykysi heikkenevän pidempiaikaisesti, tarkistathan asuntotarjonnastamme, olisiko meillä tarjolla muuttuneeseen tilanteeseesi paremmin sopivaa asuntoa. Mikäli löydät tarjonnastamme sinulle paremmin sopivan asunnon, tee asuntohakemus ja lähetä sähköpostia asunnonvaihtohalustasi osoitteeseen kodit@keva.fi.

Isännöitsijät huolehtivat asuintalojen turvallisuudesta

Asuintalojemme isännöitsijät seuraavat tiivisti viranomaisten ohjeita ja suosituksia koronaviruksen leviämisen hillitsemiseksi. Heillä on valtuudet ryhtyä kunkin asuintalon osalta tarvittaviin toimiin, ja he vastaavat asuintalokohtaisesta tiedotuksesta. Mikäli sinulla on asuintaloosi liittyvää kysyttävää, olethan suoraan yhteydessä isännöintiin. Isännöinnin yhteystiedot löytyvät porrashuoneiden ala-auloissa sijaitsevilta ilmoitustauluilta.

Sulje

Asukastyytyväisyyskyselyn arvonta suoritettu

12.12.2019

Asiakastyytyväisyyskysely on sulkeutunut ja kyselyyn vastasi 1.257 asukasta.
Kiitos arvokkaasta palautteesta kaikille osallistujille!

Lue lisää

Asukastyytyväisyyskyselymme arvonta on suoritettu ja voittajaan on oltu yhteydessä. Tällä kertaa voittaja löytyi Vantaalta Kiinteistö Oy Väritehtaankatu 4:stä. Lämpimät onnittelut voittajalle!

Tulosten raportointi on käynnissä. Kohta pääsemme tutustumaan ja hyödyntämään niitä tarkemmin toimintamme kehittämisessä.

Sulje

Asiakaspalvelussamme on aloittanut uusi työntekijä, Ilona-neuvontabotti

11.12.2019

Ilona auttaa verkkosivuillamme asiakkaitamme saamaan nopeasti vastaukset kysymyksiinsä ja löytämään etsimänsä tiedon. Ilona palvelee verkossa reaaliaikaisesti ja mihin vuorokauden aikaan tahansa.

Lue lisää

Koska Ilona-neuvontabotti on vastikään aloittanut työssään, ihan kaikkiin kysymyksiin se ei vielä osaa vastata. Ilona saa kuitenkin jatkuvaa koulutusta ja kokeneemmat asiakasneuvojat perehdyttävät sitä monipuolisesti. Ilona kokee roolinsa asiakaspalvelussa tärkeäksi, ja haluaa asiakkaidemme olevan entistä tyytyväisempiä Kevan palveluun.

Sulje

Aktiivinen asukastoiminta on senioritalon suola

25.11.2019

Kevalla on seitsemän senioritaloa, joiden asunnot vuokrataan ensisijaisesti yli 55-vuotiaille asukkaille. Asukkaiden yhteinen toiminta tarjoaa asumiseen lisää viihtyvyyttä, sillä monet asuvat senioritalossa yksin. Järjestimme pääkaupunkiseudun senioritalojen asukasaktiiveille tilaisuuden verkostoitua keskenään.

Lue lisää

Yksinasumisen yleistyminen on ollut viime vuosikymmeninä yksi asumisen selkeimmistä trendeistä.

– Kun vuonna 1960 alle 16 prosenttia asuntokunnista maassamme oli yhden hengen talouksia, oli vastaava luku viime vuoden lopussa jo 44 prosenttia, Kevan asuntosalkunhoitaja Outi Kanniainen kertoo. – Yksin asumisessa on paljon hyvää, mutta sosiaalisten kontaktien eteen on silloin nähtävä enemmän vaivaa, sillä ne on haettava kodin ulkopuolelta, hän sanoo.

Asukastoiminta on Kanniaisen mukaan yksi matalan kynnyksen mahdollisuus sosiaalisten kontaktien ylläpitoon: asukkaiden omaa yhteistä toimintaa aktivoimalla voidaan kaivattua yhteisöllisyyttä lisätä juuri asukkaiden haluamalla tavalla.

– Asukastoiminta ei kuitenkaan saa olla pakkopullaa, Kanniainen korostaa. – Me haluamme tukea asukastoimintaa, sillä parhaimmillaan se paitsi ilahduttaa asukkaita ja tuottaa kaivattua yhteisöllisyyttä, se tuo myös isännöitsijälle ja meille vuokranantajana arvokasta tietoa arjen sujumisesta taloyhtiössä.

Tulevaisuuden asuminen

– Olemme tänä vuonna aktiivisesti rakentaneet näkymää siihen, millaista asuminen Keva Kodeissa voisi tulevaisuudessa olla ja miten voisimme edistää asukkaidemme toivomaa yhteisöllisyyttä, asuntosihteeri Moona Stèn kertoo.

Alkuvuonna pidettyjen asukaspajojen lisäksi tarjottiin senioritalojen asukasaktiiveille lokakuussa mahdollisuus verkostoitua sekä keskenään että laajemmin pääkaupunkiseudulla toimivien aktiivien kanssa. Verkostoitumistilaisuuteen kutsuttiin osallistujia kaikista Kevan pääkaupunkiseudun senioritaloista sekä Kampin Helmen ja Espoon Kultaisen Hauen asukasaktiiveja.

Toimintaa kiinnostuksen mukaan

Kampin Helmi on aktiivisesta asukastoiminnastaan tunnettu virkeä uudehko senioritalo Helsingin Kampissa. Reilun sadan asukkaan yhteisö järjestää monennäköistä toimintaa. Vuoden mittaan järjestettävien tapahtumien listaus on hengästyttävä: on asukaskokous, ystäväpäiväkahvit, Helmin päivänä 7.5. pidettävä kesäkauden avaus, grilli-illat, erilaiset nimipäiväkahvit, sadonkorjuujuhla, pikkujoulu, puutarhakerho, uudenvuoden vastaanottajaiset, maanantaikahvit, nojatuolimatkat, kisakatsomot, tietovisat, kirjapiiri, musiikkitapahtumat, museovierailut ja teatterit, turvallisuusilta, erilaiset teemavuositapahtumat, Hyvä joulumieli -keräys, golf-päivä, jooga, akvarellimaalauskurssi jne. jne.

Kevan senioritaloista aktiivisinta asukastoimintaa tuntui tällä hetkellä olevan Sofianlehdonkadun senioritalossa. Ilahduttavalta kuulostaa mm. päiväkotilasten vierailu joululaulujen merkeissä, grillikauden avajaiset ja talon oma Oktoberfest.

Vastuun kierrättäminen tuo virtaa toimintaan

Uusissa seniorikohteissakin asukastoiminnan pääpaino on usein erilaisten pelisääntökeskustelujen ja toimintatapojen sopimisessa, mutta pikkuhiljaa niissä aletaan rakentaa omannäköistä toimintaa. – Alkuinnostuksen jälkeen voi tulla notkahduksia, mutta nekin kuuluvat tällaisen toiminnan luonteeseen, Kampin Helmen asukasaktiivi Olli Kerola kertoo.

Vapaaehtoinen asukastoiminta rakentuu aina osallistujien mukaan: aktiivisuudessa on normaalia vaihtelua ja paljon riippuu osallistujien omista taustoista ja verkostoista. Kevan asuntotiimi kannustaakin kierrättämään järjestämisvastuuta eri tavoin, jotta saadaan uutta intoa ja ideoita mukaan. Tilaisuuden osallistujatkin totesivat sen hyväksi keinoksi.

– Oli ilahduttavaa huomata, miten monipuolisesti asukastoimintaa jo toteutetaan senioritaloissamme, asuntosihteeri Liisa Vilhunen kertoo. Aktiivinen asukastoiminta voi synnyttää mistä tahansa taloyhtiöstä elämää sykkivän yhteisön – taloyhteisön.

Lue lisää asukastoiminnan mahdollisuuksista Keva Kodeissa.

Sulje

Toimiiko isännöinti? Tökkiikö netti?

21.02.2019

Meitä kiinnostaa millaista asunnoissamme on asua. Kysymmekin vuosittain asukkailtamme palautetta toiminnastamme sähköisellä asukastyytyväisyyskyselyllä. Vuoden 2018 kyselyn toteutimme marras-joulukuussa.  

Lue lisää

Kyselyn tulosten mukaan meillä on varsin tyytyväisiä asukkaita
Isännöinti toimii pääasiallisesti hyvin, eikä nettikään töki kuin poikkeuksellisesti. Vastausten keskiarvo kysymykseen ”Kuinka tyytyväinen olet Kevaan vuokranantajana?” oli huikeat 4,2 arviointiasteikon ollessa 1-5. Asunnon vuokraaminenkin meiltä on helppoa, sillä vastaajista 97 % kertoi asunnon hakemisen ja vuokrasopimuksen solmimisen sujuneen helposti.  

Avovastauksissa korostuivat kierrätysmahdollisuudet ja yhteisöllisyyden lisääminen
Muovinkeräyksen aloittamista kiiteltiin monissa vastauksissa. Yhteisöllisyyden osalta toivottiin asukkaiden yhteisiä tapahtumia, kuten talkoita ja grilli-iltoja. Monissa kohteissamme tällaisia tapahtumia järjestetäänkin. Tarvitaan vain muutama aktiivinen asukas, jotta esim. talkoot saadaan aikaan. Mikäli tunnistit juuri itsessäsi tällaisen aktiivisen asukkaan, ole yhteydessä oman kotitalosi isännöitsijään ja sopikaa käytännön järjestelyistä.  

Kyselyyn vastanneiden kesken arvottiin vuokravapaa kuukausi
Onnetar suosi tällä kertaa KOy Helsingin Tyynenmerenkadulla asuvaa vuokralaistamme. Onnekkaalle voittajalle on ilmoitettu voitosta henkilökohtaisesti.  

Sulje

Kevan asukaspajassa toivottiin digitalkkareita ja yhteisöllisyyttä

01.02.2019

Muuttavatko robotit koteihimme ja miten ympäristötietoisuus vaikuttaa asumiseen? Keva järjesti asukaspajan, jonka aiheena oli tulevaisuuden asuminen vuonna 2025.

Lue lisää

Asukaspajan ideana oli ottaa Kevan vuokra-asukkaat mukaan kehittämään asumista – hehän ovat kotiensa parhaita asiantuntijoita. Pajassa sorisi vilkas keskustelu tulevaisuuden asumisesta ja tulevaisuuden asumisen palveluista. Hulluimmatkin ideat olivat tervetulleita!

Tulevaisuuden asumiselta toivottiin ekologisuutta, yhteisöllisyyttä ja teknologian hyödyntämistä. Kierto- ja jakamistalouden kautta osaajat vaihtaisivat palveluita ja tavaroita saisi naapurilta lainaksi – tässä olisi vain luovuus rajana. Asumismukavuutta lisäisivät älylukot, älykkäät valaisimet ja digitalkkarit, jotka eivät jättäisi ketään pulaan kehittyvän teknologian edessä.

Asukkaiden palaute pajasta oli positiivista.
”Olen kaivannut tällaista tilaisuutta. On hienoa, kun vuokranantaja on kiinnostunut ja asioista kysytään asukkailta”, kertoo Kai Kaukamo.
”Täältä sai tietoa ja oppi paljon. Kevan asunnossa on hyvä asua ja apua on saanut todella nopeasti”, Helinä Ojala sanoi.

Asukaspajassa syntyneitä ideoita käytetään asuntovuokrauksen kehittämiseen Kevassa.

Sulje

Asukastyytyväisyyskyselyn arvonta suoritettu

08.12.2017

Asukastyytyväisyyskyselymme vastausaika päättyi 3.12.2017. Kyselyymme vastasi 1.689 asukasta.

Kiitämme kaikkia vastaajia!

Lue lisää

Vastauksissa saimme kiittävän palautteen lisäksi hyvän määrän kehittämisehdotuksia. Näillä evästyksillä meidän on hyvä jatkaa toimintamme kehittämistä. Arvonnassa onni suosi Anniina Sohkasta Kiinteistö Oy Tampereen Tarmontalosta. Lämpimät onnittelut voittajalle!

Sulje

Yhteistyötä City Car Clubin kanssa

07.12.2017

Kiinteistö Oy Vantaan Osmankäämintie 5 ja Kiinteistö Oy Abraham Wetterintie 6 ovat aloittaneet yhteistyön City Car Clubin kanssa. Yhtiöiden asukkailla on mahdollisuus käyttää City Car Clubin palveluita ja maksaa autosta vain käytön mukaan. Auto varataan netissä ja auton saa käyttöön kätevästi omasta kotipihasta.

Lue lisää

Lue lisää autoedusta osoitteessa https://citycarclub.fi/osmankaamintie tai https://citycarclub.fi/abrahamwetterintie.

Sulje

Asukastyytyväisyyskyselyn arvonta suoritettu

23.12.2016

Asukastyytyväisyyskyselymme vastausaika päättyi 18.12.2016. Saimme vastauksia 1.686 kappaletta.

Lämmin kiitos vastaajille!

Lue lisää

Jokainen vastaus on meille tärkeä. Tulosten raportointi on nyt käynnissä ja lähipäivinä pääsemme tutustumaan niihin. Kyselyyn liittyvässä arvonnassa onni suosi Marianne Snellmania Vantaan Lähettilääntieltä.

Sulje